oboz

Druhny i Druhowie,

Zeszłoroczny HAL pokazał nam, że harcerskie lato w Chorągwi Stołecznej to ogromne przedsięwzięcie. Wydarzenie, które wymaga od nas pełnego zaangażowania i profesjonalizmu, a każdy błąd może nas sporo kosztować (dosłownie i w przenośni). Jestem pełna podziwu dla Waszej pracy, jednak widzę też jak wiele jest wciąż do poprawienia: liczba poprawek w kuratorium, błędy w planach finansowych i przeszacowywanie ceny obozu, niebezpieczna pionierka, niekompletna dokumentacja, problemy z bazami i właścicielami obiektów, nadleśnictwem, sanepidem, rodzicami, zalecenia Komisji Rewizyjnej...

 

Podjęliśmy odważne decyzje dotyczące rejestracji wypoczynku poprzez zastosowanie podpisu elektronicznego, obecnie pracujemy nad zmniejszeniem liczby dokumentów. Kolejna zmiana będzie dotyczyła systemu szkoleń. W tym roku podjęliśmy decyzję o przeszkoleniu komendantów ale i kadry. W związku z tym szkolenia odbędą się w systemie modułowym i będą one obowiązkowe dla wszystkich (nawet dla osób, które pełniły funkcję komendanta wypoczynku i odbyły szkolenia przed latem czy zimą). Część z Was jest doświadczonymi komendantami, jednak nawet najlepszy może się dowiedzieć czegoś nowego lub poradzić tym mniej doświadczonym.

Te moduły to:

MODUŁ 1 Finansowa strona obozu (dla komendanta, kwatermistrza lub osoby z kadry)

Moduł poświęcony wyliczaniu ceny obozu i komponentom, które musimy w tym procesie wziąć pod uwagę. Przyjrzymy się dokumentom księgowym, prowadzeniu książki finansowej oraz opracowywaniu dokumentów potrzebnych do rozliczenia obozu. Udowodnimy, że nie musicie być biegłymi księgowymi, aby sobie z tym poradzić. A może podzielicie się z nami Waszymi sposobami, aby obóz był pełen atrakcji, a nie kosztował majątku?

MODUŁ 2 Formalności (dla komendanta)

Podczas tego modułu przyjrzymy się procesowi rejestracji wypoczynku, omówimy najczęstsze błędy i wypracujemy sposoby, aby ich uniknąć. A wszystko to po to, by Pan Ziemniak był z nas dumny Będzie też chwila poświęcona pozostałym dokumentom dotyczącym organizacji obozu i naszymi propozycjami ich zmian

MODUŁ 3 Bezpieczeństwo (dla komendanta)

Co robić, kiedy dziecko ucieka z obozu? A jak zachować się tuż po wypadku? Co zrobić z uczestnikiem, który sprawia problemy wychowawcze? Jak rozmawiać z rodzicami i dlaczego jest to tak ważne? Właśnie o tym będziemy rozmawiać podczas tego modułu.

Jednocześnie poruszymy tu sprawy odpowiedzialności za powierzone nam dzieci

MODUŁ 4 Sytuacje intymne na obozie (dla komendanta lub osoby z kadry)

Moduł  ma na celu przygotowanie instruktorów do podejmowania tematyki intymności, poszanowania godności i rozwoju seksualnego w pracy wychowawczej podczas wypoczynku. Zajmiemy się także kontaktami na linii wychowawca- uczestnik oraz uczestnik- uczestnik i poznamy sposoby postępowania w przypadkach molestowania seksualnego.

Szkolenia te odbędą się w następujących terminach:

MODUŁ 1 - 18 kwietnia o 18:00 i 27 kwietnia o 18:00

MODUŁ 2 - 25 kwietnia o 18:00

MODUŁ 3 - zaplanowany na maj

MODUŁ 4 - 19 kwietnia o 18:00 i 24 kwietnia o 18:00

Miejsce: siedziba Chorągwi Stołecznej ZHP ul. Piaskowa 4

Każdy z modułów jest zaplanowany na ok. 2 godziny i na ok. 25-30 osób (decyduje kolejność zgłoszeń). Pierwszeństwo mają osoby, które organizują tegoroczny wypoczynek.

Szkolenia będę kontynuowane również w maju (terminy podamy w kwietniu).

Rejestracja na każdy moduł i dla każdej osoby biorącej udział w szkoleniach następuje poprzez ankietę

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=Ho024XU55kyJPfw1H9RNzUtCggrAnZ5Ko9Ob4B51arZUQUhIWkZBRUxMWkM2RUpRSEowVjg5WU9ORy4u

Do zobaczenia na szkoleniach,

Phm Katarzyna Kwiatkowska

Ostatni rozkaz KH

Galeria

SlideshowFx Picasa Widget for Joomla!
Copyright © 2010 www.OopsTouch.com

GK ZHP

logo zhp male

Stołeczna

logo2

Miasto NDM

3062

IPHZN

izbapamieci1

Hufcowe wieśći!